zaterdag 27 juni 2009

Triathlon Didam, benauwd en regen

Didam, of Diem zoals ze het daar in de regio zeggen, was vandaag een tropische triathlon. Bij het infietsen ging het nog wel, maar owee het moment van stilstaan. Aan alle kanten stroomde het zweet uit mijn lichaam. Het werd een dejavu met Mauii 2006 ;-).
Zwemwater was gelukkig aangenaam. Zoals de laatste wedstrijden weer normaal is met een goede start direct aan kop(lang leve de tempotrainingen). Peter van Grootheest in mijn voeten. Met Peter de afspraak gemaakt dat hij voorop zou zwemmen. Peter is een man waar je afspraken mee kunt maken dus zonder morren neemt hij het na 250m over en ik kan 1100m lekker volgen. Vanwege wat concentratiegebrek vergeet ik de laatste 150m mee te gaan. Toch als tweede het water uit.
Met een redelijke wissel zit ik als eerste op de fiets. Snel weg en direct gas geven, achter me zijn het Guido Gosselink, Peter van Grootheest en Diederik Scheltinga die de jagers voor vandaag zijn. Gelukkig lukt het me vanwege de vele bochten uit hun directe zicht te rijden en na 40 km kom ik met een voorsprong van 90 seconden starten met het lopen. De fietstijd van 56'47 op 40km was goed zeker op dit bochtige parkoers.
Het lopen ging in de eerste ronde voor geen meter. Alles aan mijn lichaam was zwaar de behoefte om de zwemplas in te duiken moest ik onderdrukken evenals de visioenen van een koud wit biertje. In de verte onweerde het al behoorlijk dus wat mij betreft hadden ze, zeker op basis van de leidende positie de wedstrijd mogen affluiten. Helaas moest er door gegaan worden. Het duurde één ronde voordat Diederik Scheltinga eraan kwam snellen, met in zijn kielzog Guido Gosselink. Diederik pakte me na 5 km lopen echter tot mijn verassing liep hij niet eens hard bij me weg. Guido bleef ook op dezelfde afstand zitten. Helaas was deze "prettige" inzinking van de heren of de opleving van mij maar van tijdelijke aard. Guido pakte me na 7 km. Nu ik derde lag begon het eindelijk te regenen en werden de laatste kilometers voor de lopers redelijk aangenaam. Voor de vele vrijwilligers, toeschouwers en andere betrokken was dit helaas wat minder. Uiteindelijk derde overall en de nodige punten voor het Scott Mastercircuit, vereningingscompetitie en winst H40 kunnen pakken.

Uitslag
Uitslag OD heren.
1. Diederik Scheltinga 01:57:21
2. Guido Gosselink 01:58:00
3. Johan Neevel (M40) 01:58:26
4. Peter van Grootheest02:01:00
5. Bas Hageman 02:02:51

Uitslag OD vrouwen
1. Saskia Bekhuis(D40) 02:22:36
2. Marian van Hilst(D40)02:27:49
3. Carine Slingeland 02:32:17
4. Anneke Hofs 02:35:20
5. Greetje Lanting(V50) 02:59:32
website: http://triathlondidam.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten