zondag 21 juni 2009

Winst in Klazienaveen

Onder begeleiding van donkere wolken en een harde wind werd zaterdag 20 juni afgereisd naar Klazienaveen. In deze contreien was ik nog niet verder geweest dan Emmen dus weer eens een mooie gelegenheid om Drenthe te verkennen.
De triathlon in Klazienaveen is een spektakel met een enorm draagvlak onder de bevolking. Voor de start worden er mensen ter huwelijk gevraagd en de laatste roddels worden uitgewisseld. Sfeer is relaxed en de publieke opkomst is massaal. Ongelofelijk zelfs zeker gelet op de buien die we het eerste deel van de wedstrijd moesten trotseren.
Aan de wedstrijd namen een aantal mindervaliden deel. Binnen de NTB wordt op dit moment gekeken hoe de integratie kan plaatsvinden. In Klazienaveen wordt in overleg met de wheelers de wedstrijd geïntegreerd Dit op een parkoers vol met obstakels. Complimenten voor organisatie en wheelers.
De wedstrijd.

De zwemstart was even schrikken, zwom ik bij de laatste wedstrijden makkelijk weg of mee met de kopgroep. Nu lagen er de eerste 200 m allerlei figuren op me in te beuken. Gelukkig was het daarna afgelopen en kon er in het veenkanaal (met een zicht van 8-12 cm) normaal gezwommen worden. Tempo lag niet al te hoog zeker omdat ik vandaag mijn zinnen had gezet op een snel fietsonderdeel. Als eerste het water uit om daarna te beginnen aan 4 ronden fietsen. Het fietsparkoers was verre van snel met 8 haakse bochten (inclusief die op een brug met ijzeren wiggen) 2 keerpunten, klinkerstrook, de nodige knipgaten en vele verkeersdrempels en dit in de beginfase in de regen. Op een dergelijk parkoers kwam mijn mountainbike ervaring mooi van pas. Op mijn directe concurrent Stefan van de Pal moest ik tijdens het fietsen het verschil maken. Stefan is een goede loper en ondanks zijn 10 km wedstrijd van vrijdag blijft hij gevaarlijk. Dit ging gelukkig goed en met ruim 4 minuten voorsprong op Stefan kon ik beginnen met het afsluitende looponderdeel. De afsluitende vier ronden waren dankzij het enthousiaste publiek, dat echt rijendik langs de route stond, en mijn lekker babbelende fietsbegeleider (voordeel van de eerste man in de wedstrijd) zo voorbij en op zich ook in een voor mijn doen redelijk tempo.

De finish was in het moderne winkelcentrum van Klazienaveen Hier stond voor de verandering het publiek ook weer rijendik langs de kant. Fantastisch!
Deze komt alleen voor het publiek, vrijwilligers en organisatie op mijn agenda voor volgend jaar.
Website www.triathlonklazienaveen.nl

3e C1000 Triathlon Klazienaveen 20-06-2009 Uitslag - Kwart Triathlon - Individueel Mannen
1.Johan Neevel 1;57;01
2.Stefan van der Pal 1;59;42
3.Taco de Jonge 2;03;45
4. Samme Steenstra 2:04;26
5. Fré Adema 2;04;58

Individueel Vrouwen
1.Hilde van Heuveln 2:32;56
2.Wilma de Vries 2;38;06
3.Marinka Maas 2;41;26

1 opmerking:

  1. dank je johan voor de goede complimenten naar ons toe en de toeschouwers en vrijwilligers ik hoop dat wij het volgend jaar nog beter doen er zij al wat plannen op dat gebied.
    hopelijk zien wij je terug met nog meer toppers zodat het een leuke wedstrijd word voor de klazienaveners spannend en vol wedstrijdelement
    namens mij een van de organisators tot volgend jaar ah.rolink@home.nl

    BeantwoordenVerwijderen