zondag 7 juni 2009

Tijdrit en Triathlon

Tijd is voor een sporter een belangrijke factor. Tijdsverbetering, tekort aan (trainings)tijd of de beste tijd neerzetten. Op zich wel grappig want je kiest er bewust voor om onder een continue tijdsdruk te presteren. Gebeurt dit op je werk dan heet het stress...........

Dit even als bruggetje naar de tijdrit van de Zomeravondcompetitie. Deze vind jaarlijks plaats op de Zuidweg ter hoogte van Heerde. Een parkoers van 16 glooiende kilometers. De eerste aanloop is naar beneden, dus lekker tot de 60 km/u doortrekken om vervolgens keihard met al het lactaat in je lichaam geconfronteerd te worden. Het is dan de kunst om dit vol te houden. Uiteindelijk op hangen en wurgen met 4/100 voorsprong 3e bij de A-rijders en 1e veteraan geworden. 's Avonds nog trillende benen van die 21'37"96 en 's nachts wat minder vast geslapen.
Zondag via allerlei omwegen samen met collegaveteraan Ron Hendriks, Sas en Diabla afgereisd naar Groningen voor de Speedman Triathlon. Deze wedstrijd was de eerste van het Scott-mastercircuit.
Zwemmen vond plaats in een wierbak. Na 20m had ik, net als iedereen, al een kilo Groninger wier in mijn bril, handen en voeten hangen. Zwemmen ging matig, met Vincent Bruins lag ik, terwijl we ruimte genoeg hadden elkaar in de weg. In de
tweede ronde kon ik bij hem wegzwemmen en uiteindelijk als vijfde het water uit. Na twee kilometer lag ik derde met alleen Matthijs van Scheijen in mijn wiel. Daarna pikten we nr. twee in de wedstrijd Mark Oude Bennink op die dapper in het wiel aansloot. Na wat, zinloze, discussie over stayeren me af laten zakken en volle bak gedemarreerd over de beide mannen. Daarna was het best wel lekker fietsen over het fietsparkoers. In de tweede ronde werd het steeds drukker door alle deelnemers van de 1/8 ste triathlon. Rijden wij nog op en met gevanceerde materialen. Hier is het een t-shirt en een blauw oranje broekje van een voormalige coöperatieve boerenleenbank het standaardtenue. Gezellig keuvelend drie man achter en/of naast elkaar hun wedstrijd belevend. Voer op de molen voor de jury die ze vermanend toe sprak.
Na 46 km biken mijn Ridley Dean met de FFWD 9r als tweede in het parc fermé geparkeerd op gepaste afstand van Jerzy Kasemier. Nu nog 10 km lopen. Met twee minuten voorsprong was het een decennium geleden voldoende om mijn tweede plek te consolideren, helaas gaat de jeugd steeds harder na 8 km komt Vincent Bruins over me heen en iets later de jonge Mark Oude Bennink. Net naast het podium maar wel ruim eerste master (voor wat het waard is). Uitslagen van de Speedman



Volgende week het NK OD voor Masters in Huizen. Tegenstand bij de H40 is groot. Favorieten zijn Rene Poppe, Machiel Ittman, Frans van Heteren, Corné Klein, John Aalbers en mischien nog wat enkele outsiders. In ieder geval maken we er een leuke wedstrijd van.

2 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen