zondag 14 juni 2009

NK Masters Huizen


NK Masters 2009 met een supersterk bezet veld. Allemaal "oud topsporters" die het niet kunnen laten. De start is om 11.30 uur in het Gooimeer. Water is spiegelglad. De eerste tientallen meters moet er gerend en gevlinderd worden voordat we, weer tussen het wier, twee rondjes mogen zwemmen. Dankzij een goede start direct op kop en geen last van de 238 senioren die elkaar in de weg liggen. Zwemmen gaat redelijk maar het ontbreekt me aan de power om verder weg te zwemmen dan nodig is. Met een twintigtal voorsprong op Carlo v/d Bergh, Frans van Heteren, Rene Poppe en Machiel Ittman duik ik op de fiets. Het fietsen vindt plaats op één grote ronde in de polder. Zicht minimaal 10 km vooruit. Vanaf het begin meteen geprobeert max. power te geven om weg te komen van de sterk rijdende Frans en Carlo. Had ik vorige week de power om enkele kilomers max. maal te rijden en daarna in eigen tempo te consolideren. Die vlieger ging vandaag niet op. Beentjes waren niet goed genoeg om weg te komen. Op de brug over het Gooimeer was het leuk om te zien dat er grote groepen (uhmmmm) aan het jagen waren op mij. Desondanks toch met een dertigtal seconden voorsprong op Rene Poppe, Frans van Heteren en Carlo v/dBerg begonnen met het lopen. De eerste drie kilometer nog wel de eerste plek kunnen vasthouden maar toen ging Rene over me heen, niet snel daarna gevolgd door John Aalbers. John begon te lopen met 2minuut 30" achterstand!!
Helaas kwam Frans in de laatste drie kilometer ook nog over me heen en was ik niet meer in staat om te volgen. Uiteindelijk als vierde gefinished. Aan de ene kant qua plek ontevreden, maar gezien de slechte voorbereiding van de laatste vier weken tevreden.
Uitslag
HEREN NK MASTERS -------------------
1 John Aalbers 1.53.45 H40
2 René Poppe 1.53.50 H40
3 Frans van Heteren 1.55.20 H40
4 Johan Neevel 1.55.47 H40
5 Carlo vd Bergh 1.56.23 H40

DAMES NK MASTERS -------------------
1 Marijke Zeekant 2.11.25 D50
2 Monique Kroeze 2.14.07 D45
3 Caroline Jacobs 2.16.10 D45
4 Anja Heijnen 2.16.13 D40
5 Marion Visser 2.22.44 D40
Overige via www.triathlonhuizen.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten