maandag 6 juli 2009

EK Holten vier dagen feest

Wat een beleving de EK Triathlon in Holten. Van donderdag teamrelay t/m zondagElite de wedstrijden gevolgd en natuurlijk zaterdag zelf ook bij de rijpere jeugd aan het EK deelgenomen.
Het geheel was fantastisch opgezet, vriendelijke vrijwilligers (ook na 4 dagen warmte), duidelijke routing, strak georganiseerd maar niet overgeorganiseerd. De weergoden waren overijverig en met 25+ temperatuur was het voor zowel toeschouwers als sporters afzien.
Voordeel van een aantal dagen warm weer is dat er zonder wetsuit gezwommen mocht worden. Niks geen drijfmiddelen maar puur het oude zwemwerk.



In de wedstrijd was ik met een nette start direct mooi voorin en kwam na één ronde als vierde door, in de laatste 750m een plaatsje verloren en als vijfde parc fermé in. Met een snelle wissel en 7 km rammen door kunnen fietsen naar de tweede plek.
In Holten een twijfelfoutje gemaakt. "Zit ik wel goed het is hier zo rustig" hierdoor even geremd omgedraaid en gelukkig weer teruggestuurd. Laten we het maar op een black out houden. In de eerste klim me zelf volledig opgeblazen en versnellingen moeten gebruiken die ik nog nooit nodig heb gehad in Nederland. In de eerste afdaling na het keerpunt nog wel netjes derde samen met de uiteindelijke winnaar door geramd. Na twee rondjes werken op de Holterberg op naar het parc fermé voor het laatste onderdeel. Lopen ging de eerste drie ronden goed en had een hoger tempo dan ik mocht verwachten, in de laatste ronde kwam Rene Poppe en een Est nog over me heen. Uiteindelijk als zesde gefinished.



Tevreden, want meer zat er niet in.
Opvallend detail was de kwaliteit van de H40-45 groep. Met mijn tijd had ik in de andere agegroup categorien een medaille gehad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten