donderdag 3 mei 2007

Zilver bij het EK Crosstriathlon


Zo de eerste grote wedstrijd zit erop!. De EK Crosstriathlon is met een 18e plek overall en 2e bij de H40 met een goed gevoel afgesloten.



Even over de wedstrijd:



de Spaanse organisatie was er in geslaagd een attractief, uitdagend parkoers aan te bieden. We moesten twee laps van 500 meter zwemmen met tussendoor een kleine strandopgang. Daarna kwam de eerste kwelling, een 40 meter hoge trap met ongelijke en diepe treden. Je stond hierdoor al na 20 meter geparkeerd.



Bikeparkoers was met wat hoogteverschillen (ongeveer 250 hm per ronde) goed te doen. Wel was het vanwege de vele losse keien oppassen in de bochten. Het aansluitende lopen was een smal heen en weer parkoers met veel losse keien en haakse bochten.






Mijn zwemstart was goed en ik lag al vrij snel redelijk vrij. Constateerde zelfs dat ik bij de tweede boei nog in de benen van Rob Barel zat. De tweede ronde was ik door de strandpassage wat uit mijn ritme, ik verloor hierdoor enkele seconden. Niet om je druk over te maken. Goed, toen de trap op....... Stond idd geparkeerd en moest zelfs even wandelen, gelukkig was ik daar niet alleen in.






Wissel ging goed en Saskia gaf aan dat ik eerste in mijn Age group lag. Het duurde even voordat het bikegevoel weer in de benen zat. De verzuring van de klim was toch iets heftiger. In mijn wiel had ik drie Spanjaarden zitten. Bij de tweede klim tempoversnelling geplaatst en weg kunnen rijden. Tot aan de laatste kilometers van de tweede ronde ging alles goed, toen sloot de Spanjaard Fernando Garcia aan. Hij is een age-grouper.

Samen gingen we de wisselzone in voor het laatste onderdeel. Fernando wisselde wat sneller en ging er als een Spaanse Greyhound vandoor. Ik liep gevoelsmatig een goede race maar verloor steeds meer op hem.





De voorsprong op nr.3 was ruim genoeg om geen risico's te hoeven nemen. Kon daarna de laatste ronde op safe doorgaan en finishte als tweede.


Tevreden omdat er niet meer in zat en het maximale eruit gehaald was. Ontevreden omdat ik voor goud ging.

Voor de rest een hele leuke tijd gehad met supporters en andere atleten. Organisatie was goed alleen het eiland zat nog in de winterslaap :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten