maandag 14 mei 2007

Crossduathlon Schleiden

Schleiden- Cross Duathlon X-Terra Germany tour

Deze wedstrijd is onderdeel van de nieuwe X-Terra Germanyttour. Een serie van oorspronkelijk vijf wedstrijden. De eerste wedstrijd is vanwege organisatorische redenen niet afgerond. Daarom staat Schleiden (Noord Eiffel-Duitsland) als eerste wedstrijd op de kalender. Vele toppers stonden dan ook aan de start.. De X-Terra Schleiden is een Run-MTB-Run met de volgende afstanden 7-20,5-3,3 km.



Het parkoers was niet echt technisch, maar door één supersteile en extreemmodderige passage wel uitdagend. De vele klimmetjes op zowel het loop- als bikeparkoers waren wel zo lastig dat er geen enkel herstelmoment was.

De voorbereiding was vanwege ziekte en een lichte motivatiedip niet optimaal. Toch wel zin in de wedstrijd, in de stille hoop dat ik mezelf even die schop onder de kont moest geven om weer te gaan trainen. Soms heb je dat als sporter nodig.

In Schleiden aangekomen even gewacht op Uwe (teammanager endorfin-solvis) en Katja. Samen met Uwe in de regen het parkoers verkend en het parc fermé bekeken. Parkoers lag er met uitzondering van de mega-modderbaan goed bij en ik kreeg steeds meer zin in de wedstrijd. De benen voelden bij het infietsen voor het eerst van de afgelopen week weer goed aan. Ondertussen waar Lars van der Eerden en zijn vriendin Maud Goldsteyn ook gearriveerd. Even bijkletsen en daarna opmaken voor de wedstrijd. Gelukkig brak een uur voor de wedstrijd de zon door en werd het benauwd warm. Ideaal voor het publiek.

Zoals zovaak bij Cross Duathlons heb ik veel problemen met het enorme hoge aanvangstempo. Na 4 km lag ik met een ongeveer 30ste stek al op ruime achterstand van oa. koplopers Ronny Dietz en Thorsten Langer. Gelukkig mocht ik na ruim 7 km lopen op mijn Endorfin Speed IIsl beginnen aan de inhaalrace. De klimmetjes liepen goed en na 2 van de 3 ronden lag ik al op de 16e stek. Met een tricky inhaalmanoeuvre wist ik in de laatste afdaling nr. 15 ook te verschalken.



Dankzij een snelle wissel zelfs als 14e mogen beginnen aan de laatste 3,3 km lopen. Dit liep in tegenstelling tot de aanvang stukken beter en ik kon zowaar nog een plekje opschuiven en finishte als 13e overall maar ook als 1e H40.

Mooie opsteker voor een zware wedstrijd die voor de toekomst op de agenda komt te staan. Van de enthousiaste organisatie kreeg ik een "mooi" collectorsitem: een wielerjack maatje XXXL

1 opmerking:

  1. Hey Johan, eindelijk een plekje waar ook reacties gegeven kunnen worden. Je bent met een lekker seizoen bezig!

    BeantwoordenVerwijderen