zaterdag 1 mei 2010

MTB Operation Dessert Storm op de Havelterberg


De laatste zware trainingsweek werd op gevarieerde wijze afgesloten. Eerst een tweetal dagen de heuvels rondom Echternach onveilig gemaakt met de racefiets. Voor Sailfish mocht ik een aantal uurtjes in het zwembad van Ettelbruck staan om wat promotiewerkzaamheden te doen. Hierdoor de kans om het nuttige met het aangename te combineren. Benen voelden goed aan en het was gelet op de mooie omgeving en een aangename temperatuur dan ook moeilijk om niet te hard te gaan. Vrijdag daarom lekker met de grote plaat rondgedraaid en zaterdagmorgen lekker met 100 omwentelingen rondtrappen. Daarna vlot terug naar Nederland. De reis tot aan Nijmegen gaat voorspoedig. Hier even moeders, die al een aantal weken vaste gast is van het UMC, bezoeken om daarna maar proberen Nijmegen uit te komen want de N325 ligt weer eens op de schop. Van Nijmegen naar Wezep ging bijna net zo snel als Luxemburg- Nijmegen. Zondag afgereisd naar Havelterberg om daar stof te gaan happen.
De XC wedstrijd op de Havelterberg is altijd een zware wedstrijd. Het parkoers is gevarieerd en biedt, zeker in de wedstrijd, weinig herstelmogelijkheden. In de week voorafgaand aan de wedstrijd hebben zware tanks het terrein nog eens lekker omgeploegd. Mijn ‘geheime’wapen voor deze tankbaan was de Endorfin Fully.Deze bike wil ik op de EK in Myjava rijden dus ik kies ervoor om wat wedstrijden te gebruiken om te wennen aan deze fully. Omdat er sinds mijn deelname aan Berlicum al weer enkele Nationale wedstrijden geweest zijn mag ik als 69ste van de 134 Masters 40+ opstellen. Op deze omloop is een goede startpositie van belang. Zeker omdat er al vrij snel na de start een smal bereidbaar pad komt dat overgaat in de zandbak. Mijn start is slecht en ik verlies al snel plekken ipv naar voren te rijden. Geen paniek en na tien minuten koers kan de gaskraan open en kan me van plek 76 naar 43 rijden. Iedere ronde pak ik wat plaatsen. De keuze van de fully is op de boomwortel stukken ideaal, op de zandpassages helaas wat minder. In de laatste twee rondes rijd ik in de top 30. Benen zijn na de lange weken niet optimaal meer, maar ik zie dat dit bij de deelnemers voor me ook zo is. Door de gretigheid om snel naar voren te komen maak ik wat stuurfouten en verlies een hoop energie bij de terugkom acties. Uiteindelijk als 25ste over de meet.


Aankomende week lekker een rustweek en dan in voorbereiding op de EK Crosstriathlon.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten