maandag 8 maart 2010

Rondje teveel bij de Cross Run Bike Run in Wierden



Zonnetje lichte wind en enkele graden onder nul. De ideale omstandigheden voor een Crossduathlon. De auto ruim voor Nijverdal geparkeerd en met het rugzakje de laatste kilometers naar Wierden gefietst. Parkoers is simpel en snel. Wel veel rondjes maken. 4 ronden lopen- 6 ronden mountainbiken en daarna 2 ronden lopen.
Aan de start ondermeer oud olympia ganger Gert Jan Liefers en enkele andere gerenommeerde hardlopers. Vanaf het startschot gaat het direct hard. Te hard voor mij dus in een stevig eigen tempo doorgelopen om met gepaste afstand als 10e te beginnen aan het mountainbiken. Het gaat lekker en binnen vier ronden lig ik al op een 4e plek. Ik ben te geconcentreerd bezig met de inhaalrace zodat de twijfel opeens toeslaat: ‘ben ik klaar of moet ik nog een rondje?’. Je bent als atleet zelf verantwoordelijk voor het tellen maar voor de zekerheid bij het parc ferme de vraag gesteld: kan ik beginnen met lopen. Ik mocht nog niet wisselen dus in een splitsecond weer het stuur recht en een rondje erbij. Tot mijn verbazing zie ik tijdens het fietsen al mensen op het loopparkoers, dus vanuit wedstrijdperspectief is het afgelopen. Omdat het toch nergens om gaat maar lekker doorgetrapt en zonder al teveel verval de 7e ronde afgemaakt. Het lopen consequent doorgevoerd met een rondje extra zodat er uiteindelijk precies 1 uur en 30 minuten op intensief niveau gesport werd.






Voor de volgende keer maar een rondeteller op mijn fiets zetten;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten