zondag 14 maart 2010

MTB wedstrijd Berlicum


De laatste week slecht getraind. Trainingen die niet echt lopen. Herstel niet goed, zere benen, etc. kortom dippie. Daarnaast ook hard toe aan de zon van Gran Canaria. Maar voordat er gevlogen mag worden met de grote vogel moest er eerst nog eens gekeken worden hoe het in de aftrap van het Nederlandse MTB seizoen zou gaan.
In Berlicum vind traditiegetrouw de aftrap van het MTB seizoen plaats. Samen met triaingsmaatje Rico op weg naar het Brabantse land. Waar zowel bij de masters als bij de veteranen ruim 120 mannen aan de start staan te trappelen. Veel oude bekenden, natuurlijk heeft niemand de afgelopen winter kunnen trainen. Druk op het werk, slecht weer, blessure maar wel allemaal afgetrainde kopjes.

Ik mag in de middenmoot starten. De eerste bochten zijn duwen, trekken, voetje aan de vloer, handje aan de tegenstander en intervallen. Niet direct mijn stijl, maar ik pas me snel aan en van plek 62 rijd ik binnen één ronde door naar de 31ste stek. Voor de persoonlijke beleving was het prettig om te merken dat op de rechte stukken de macht goed was. Bochtentechniek moet nog aan gewerkt worden.
Na drie ronden doorkunnen stormen naar de top 20, waar ik me tot het eind van de wedstrijd in kan handhaven. Ondanks een wat stijve onderrug een zeer tevreden gevoel. Helaas kan er vanwege de drukke sportkalender niet teveel deelgenomen worden aan de mtb wedstrijdjes. Uitslagen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten