zondag 2 september 2007

Winst Triatlon Drachten

Een week voor de NK Offroad in de triatlon van Drachten de laatste vormtest gedaan. Dit pakte super uit.

Zwemstart ging slecht, de pikstart werd door een attent jurylid niet gewaardeerd waardoor ik vanaf de tweede startrij kon starten. Hierdoor de eerste 40 m behoorlijk vastgelopen in het gedrang. Gelukkig met een gaatje op rechts, een beetje omzwemmend, naar voren gezwommen en één van de vier ronden bij de lokale favoriet Sjaco Kramer in de benen gehangen. Toen de slag-en ademfrequentie weer normaal waren de kop overgenomen en deze de hele wedstrijd niet meer afgestaan. Sjaco had de jetlag van Canada nog in zijn benen en moest me na enkele kilometers biken dan ook laten gaan.
Met een veilige voorsprong van twee minuten begonnen aan het lopen. Het waren 6 ronden van ongeveer 1,7 km waarbij ik iedere ronde mooi doorkreeg (van de speaker) wat de voorsprong was. Na 4 ronden nog steeds een veilige marge dus nu kon er uitgelopen worden ;-)))

Met een nette tijd van 1uur 56' en enkele seconden was ik tevreden over de race. De wissels moeten aankomende week nog wel even getraind worden. Die waren echt waardeloos.

Op http://www.triatlon.tv/ heeft Eric v/d Linden weer mooie beelden geplaatst.

Voor uitslagen zie http://www.uitslagen.nl/ (triatlon Drachten) ik sta bij de H40.



Na de wedstrijd doorgereden naar Gorinchem om zondag samen met Riikka nog wat trainingen voor Monster af te werken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten