woensdag 5 augustus 2009

Overgangsfase en trainen als een pro.

Na een korte periode van relatieve rust de trainingen weer opgepakt. Dankzij het water uit het Merwedekanaal twee kilo lichter aan de laatste fase van het seizoen begonnen. Nu in de periode waarbij het op het werk wat rustiger is en er tot medio augustus geen wedstrijden zijn heb ik mooi de tijd om de verlofuren om te zetten in trainingsuren.
De eerste weken ligt het accent op rustig en lang duurwerk. In deze periode ben ik bij een aantal zwem- en fietstrainingen de sparringpartner van Rene Poppe. Deze topper is aan het twijfelen of hij wel goed genoeg is om in Almere van start te mogen gaan. Na de nodige zwem- en fietskilometers samen en zijn loopkwaliteiten kennende verwacht ik dat hij bij de NK lange afstand op het podium staat.
Ik train nu als een Pro. Drie trainingen per dag en weken van 25 uur. Leuk maar toch is LD niets voor mij. Maar wie weet een O3 in de toekomst.
Naast het lange werk is vorige week de mountainbike weer actiever ingezet. Dit gaat goed, PR’tjes op trainingsparkoers (lang leve de gegevens van de Polar RS 800CX PTE) . Dit is goed voor het moraal. De eerste Offroadtest zal 15 augustus zijn bij de X-terra in Zittau. Ik voel me bij het lopen niet genoeg om bij de Pro’s te starten. Daarom gewoon bij de AK 40-45 (in Duitsland, oepsss) starten. Dit jaar om praktische redenen geen Mauii maar wie weet volgend jaar de stap naar het hoogste schavot maken…… Daarna via Veenendaal en Borne door naar de NK Ameland. Aankomend weekend zal ik icm een clinic voor Tri-ambla uitgebreid het parkoers verkennen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten