zondag 5 april 2009

Fastest bike in the world

No limit, op mijn nieuwe Ridley Dean.

Sinds enkele dagen ben ik de gelukkige pilot van dit tijdritmonster. Woensdag het frame opgehaald bij Vincent (Kokkiebikes in Lemelerveld) en in de late avonduurtjes zelf afgemonteerd.
Voor de liefhebbers:
- Dura Ace 7800 crankstel, voor- en achterderailleur en pedalen;
- Syntace stuurpen en ligstuur;
- wielen Vuelta Pro Carbon;
voor de wedstrijden maak ik gebruik van de FFWD wielen ( wiel op de foto is overigens van Peter van Grootheest).
Vrijdag lekker de polder bij Dronten in om de grenzen van de fiets te testen. Of beter gezegd mijn eigen grenzen, want zo begin april lukt het me nog niet om lang boven de 45 km/u te rijden ;-). Met mijn "oude Scott Plasma" was ik al verwend met een stijf tijdritframe. Maar met de Dean is iedere trap direct raak. Snel op gang, wendbaar maar ook stabiel.
Helaas brengt het hard fietsen met warm weer in een polder ook wat bijverschijnselen mee. De vliegen, muggen en ander vliegend ongedierte komen nu harder aan!
Dankzij bemiddeling van Vincent steken nu dit jaar mijn fietsende onderdanen in Sidi bikeschoenen. Dit voor zowel de triathlon, race als mountainbike.

1 opmerking: