maandag 14 april 2008

Bergrace en Ischias

Rozendaal Bergrace.
De 150 minuten Bergrace in Rozendaal is na het trainingskamp van Tenerife de eerste test hoe het met de snelheid op de mtb staat. In dit mooie gebied van de Postbank heeft de organisatie onder begeleiding van oud triathleet Patrick Jansen ook dit jaar weer een uitdagend parkoers neergelegt. De weersverwachting voor vandaag was onbestendig. De 150 minutenrace had het geluk om het eerste uur droog te rijden. Na een relatief rustige start, het is tenslotte 2,5 uur biken, kwam ik moeizaam in me ritme. In een groepje met o.a. Christiaan Joosten en Andre Jansen had ik met name in het eerste uur veel moeite om deze snelle XC jongens mee te komen. Ik besloot om mijn eigen race te rijden voldoende te eten en te drinken (moest 's avonds nog naar een afscheidsetentje van collega Jan Willem). Dit had een positieve invloed op mijn rijtempo. Ik kon, onder het "genot" van een verkoelende regenbui, beginnen aan een inhaalrace. Uiteindelijk zonder al te diep hoeven te gaan als 25ste overall en 1e bij H40 geeindigd. http://www.bergrace.nl/offtheroad/images/stories/images/Uitslagen/2008/1/Uitslagen150/Uitslag150Cat4150.htmLekkere basis om het nieuwe seizoen in te gaan. (DACHT IK TOEN)
Helaas werd ik enkele dagen na de Bergrace geconfronteerd met een Ischias (http://nl.wikipedia.org/wiki/Ischias). Hardnekkig en lastig, zeker omdat ik als ambtenaar bij de gemeente Oldebroek heel veel zittend werk heb. Gelukkig geen hernia waar ik in 1997 aan geopereerd was maar wel weer zo'n klein zenuwtje dat mijn dag- en nachtritme en gemoedstemming behoorlijk verstoordt. Het zwemmen, fietsen en sinds afgelopen weekend het lopen gaat in de "afleidingsfeer". Het is niet trainen maar een middel om het huis uit te komen en de zenuwprikkel te vervangen door een spierprikkel. Different is blij met deze afleidingsmanoeuvres hij blijft aan het wandelen. Daarnaast wel kunnen genieten van de WK Korte baanzwemmen bij de BBC.
Hoe nu verder:
Op dit moment onder behandeling/begleiding bij een sportfysiotherapeut, accupuncturist, manueel therapeut en de chiropractor. Dreambegeleidingsteam voor een professional sporter. Echter bij een sporter op leeftijd in de hobbysfeer is het meer het reanimatieteam.
Voorlopig even afreageren in de marge. Conditioneel maak ik me niet teveel zorgen. Voor de snelheid wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten