dinsdag 6 september 2011

Modderfiguur op de Offroadtriathlon Vlaardingen

Het was lange tijd onzeker of de offroadtriathlon van Vlaardingen wel of niet zou doorgaan. Gelukkig is er weer een team van enthousiaste vrijwilligers opgestaan die de 2011 editie perfect organiseerde.

In de dagen voorafgaand aan de wedstrijd heeft het goed geregend waardoor de kleibodem lekker zacht werd. De grasstukken waren wat sompig en de twee bospassages waren een confrontatie met de vette modder en klei. Kortom een lekker zwaar parkoers.
De zwemstart verliep slecht, ik bleef met mijn arm hangen in het startkoord (dank je Kitty) Hierdoor direct 10 meter achter de voorste groep. Gelukkig al snel weer naar voren gezwommen en bij de eerste boei lag ik tweede op gepaste afstand van Martijn Dekker. Naast mijn zijde lag Lars van de Eerden, samen konden we iets wegzwemmen bij de achtervolgers maar echt indrukwekkend was het niet. Wissel verliep slecht en te langzaam. Hierdoor met lichte achterstand op Lars op de fiets. Na 5 minuten zwoegen en stuiteren (heb je een mooie Scott Spark LTD laat je hem thuis) was het gat dichtgereden. Het viel me tegen na al de lange duurtrainingen om hoog in de zone's te rijden. Veel te snel kwam Rorik erop en erover. Op zijn versnelling hadden we beiden geen antwoord en we waren net zoals de race in 2007 tot elkaar veroordeeld. In de tweede ronde kwam Joost Christiaans aansluiten, deze symphatieke mountainbiker heeft, met veel progressie de stap naar de (offroad) triathlon gemaakt.


Hij ging voor Lars en mij het Parc fermé in. In het afsluitende looponderdeel kon ik de moegestreden Lars nog wel passeren en liep de eerste kilometers in op Joost maar helaas was toen het beste eraf en werd het consolideren met een 4e stek/1e H40.
Na afloop kwam er weer een vierde onderdeel bij: het ontmodderen van de fiets, schoenen en kleding.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten