zondag 3 april 2011

Zwemloop Almere

De eerste zaterdag in april. De weersverwachting is met temperaturen van boven de twintig graden fantastisch.
Met nog vier weken te gaan tot aan de start van de eerste WK Crosstriathlon ligt het accent op wat meer tempowerk. De zwemloop in Almere past prima in deze voorbereiding.
's Morgens een lekkere duurtraining op de fiets. Ron Hendriks zat met een groepje voetballers in Twello dus een mooie gelegenheid om wat samen te biken. Op weg over de mooie IJsseldijk van Hattem naar Deventer moest ik ter hoogte van de poelen in Hattem een ware slagveld van aangereden padden doorkruisen. Tricky en sinister, de naam amfibie (De naam amfibie is afgeleid van het Griekse Amphi-bios, wat "dubbel-levend" betekent) heeft helaas voor hun niets te maken met de uitwerking van een confrontatie met een voiture.
Met de indrukken van het bloedbad nog in mijn achterhoofd de weg vervolgend tegen een best wel stevig windje. De Garmin gaf wat hogere Hf- en Wattagewaarden aan dan gepland. Gelukkig de terugweg het windje mee en 's middags nog even de oogjes dicht kunnen doen in de tuin ;-)

In de namiddag op naar Almere. Inzwemmen ging lekker maar niet optimaal. Snelheid ontbrak. Met de baangenoten nette afspraken gemaakt over de indeling. De eerste 200 m gingen slecht. Drie man lag tegen mijn tenen aan te tikken terwijl deze mannen aangaven 1'30" langzamer te zwemmen. Betekent dus dat het gevoel overeen kwam met de realiteit. Het ging niet lekker. Gevoel ontbrak, pas na 300 m kan ik loskomen, maar het gaat niet vanzelf. Met een 12'50"uit het water en op naar het parc fermé om in de schoenen te schieten. De eerste ronde gaat het volle bak en eindelijk gevoelsmatig hardstikke lekker. In de laatste km komt Frank Veltman, na een indrukwekkende laatste 5km, over me heen gedenderd. Ik kan niet pareren laat staan meegaan, dus laat hem maar lekker doordenderen. Met een 10km tijd van 36'53" ben ik eindelijk op de weg terug na 11 maanden loopellende. Positieve opsteker. Zwemmen nog wel even aanpakken.



Uitslagen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten