dinsdag 20 juli 2010

Oneerlijke strijd

Ieder jaar probeer ik één of meerdere mtbmarathons te rijden. In het weekend van 10-12 juli was ik met het duitse mtbteam in Saarbrucken, in voorbereiding op de geplande NK cross country was deelname aan de middenafstand (65 km-1700hm)van de Erbeskopf mtbmarathon een leuke uitstap.
Het was met temperaturen van ver boven de 30 graden ideaal weer om de bossen in te duiken. Vanaf de start ging het meteen volle bak de bossen rondom de Erbeskopf in. De eerste 50 km ging het redelijk. Op tijd stoppen om de bidons aan te vullen. Nog wel een beetje op mijn hoede in de glibberige afdalingen, maar ook genietend van de omgeving en de afwisselende trails. In de laatste 15 km nemen de krachten wat af en ik moet een tandje lichter rijden.

Op de terugweg langs bij het ziekenhuis waar mijn moeder ligt. Helaas daar het vervelende nieuws moeten ontvangen dat de reservertijd waarin mijn moeder leefde nu snel naar het eindsignaal gaat. De klerekanker heeft de oneerlijke strijd gewonnen!
Voor de tijd die rest zal de aandacht besteed worden aan haar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten